Eg er ung

Eg hev alltid vori ein vill gut. Knuste vindaugo, ledder, hjarto. Lever med farti, eg køyrer ned vegen. Streitingar vil ikkje forstå det. Far min skjønte det aldri. Han tilråda abstrakt kunst for å roa meg ned. Då eg såg deim skimrande Picasso-augo blinka i trappi, skjønte eg at det her ikkje vilde gå. Dessverre. Kunde like så greidt teki LSD og måla råme på røyndi, enn å sjå alt falla saman til eit lereft bert for mål og meining. Sånn er eg berre.

Tikk takk tikk takk segjer stemmen i hovudet. Kvart sekund er ei pine, fy fan eg skal døy om femti år. Berri tjuge om eg held fram med røykjingi. Når eksistensenkrisa grip deg kring ballane, finst det heller få val. Det er valet mellom å gjera noko eller å ikkje vera noko.

Så eg kjøpte ein motorsykkel. Ein feit, feit kubikksjarmør. Skyldfolki mine likte han ikkje, men han likte ikkje deim heller. Desse elendige, treige Golf-ane som sperrar føret på motorvegen. Finst ikkje verre enn gamal hatte-mann som køyrer fyri deg i heile 50 kilometer timen. Høgare fart og du kann døy, segjer deim. Vel, ja, men du kann då hoppa ned frå fjellet om du klatrar opp au. Det er ikkje god nok grunn til å ikkje klatra det. Vi skal alle til ein plass. Du, gamlingen, dra åt helvete, du, snilkøyrar.

Ei stripe, miler lang og nedyvir fartsbanen lange. Både vegstripa og smilet mitt. Tykkjer liksom detta er nirvana, dette er å vera eitt med det hine. Karma er turteljaren på fartøyet åt ein æventyrar. Koss gjekk no det kjende buddhist-ordtaket? «Om du ser ein Buddha, slepp hanom forbi deg på motorvegen». Ja, slik var det.

Og fartsgrensa — ingen sa om ho sku vera øvre eller nedre grense. Om eg vert stoppa, kann eg jo spyrja kor kjapt dei køyrde, sidan dei tok meg igjen. 200. 300. Uendeleg mange kilometer timen. Kjelda åt all ungdom — blikket mot horisontenen vi ikkje kjenner enden av.

2 thoughts on “Eg er ung

Legg att eit svar

