Jord og jarn — jol å jann

Nidaros 14/01/11 — Frå Trondheim renn vassdropone, tårone eller kva du skal kalla dei. Det er litt som å sjå til ein bekk, eller ei demning med kulehól i seg. Blir om stund til større flaumar, renn meir, vaskar landskapet fritt for skit og minni frå manneslekti. Så støyter vellingane inn i jarnporten — og blir der og rustar i lag.

Nett blodet og jarnet snakka ein sprækt om for somtid attende i Tyskland — den tidi dei hadde barske uniformar og det heile. Blodet fall sidan frå. Nasjonalstaten vart til borgarstaten og definera om til eit monopol på valdsbruk i eit avgrensa geografisk område. Og jordi og jarnet stend såleis att. No blir Maria Amalie kasta ut or landet. Vi, borgarfolket, finn oss ikkje i detta.

Det er overvettes kaldt, barsk vêr liksom ein vind av menthol. Eg reiser kollektivt og faldar tankane mine med eg sit. Einaste varmen du fær er frå bussen, femtan minutt forsinka — men lell med godsyn når han endeleg kjem. Eg hev levt berre sånn halvvegs den siste tidi. Tjuvsøvni tek opp dagane mine og slepp meg ikkje før nottetimane kryp på. Eg blir rett og slett rana for dagstimar.

Have you seen pastures groovy? Green Pastures was just a Technicolor movie.

Eg kjem åt Torgålmenningen 17:01. Her er det mykji folk — her er det minst tri-hundre, eit retteleg godt tal for Trondheim å vera. Eg tenkjer kor rart det er å kaste ut ein person som snakkar trøndersk. D’er mange som elles skulle fori — hovudstups — ut porten åt Ladejarlane. Og så byrjar dei å kaste ut ord på ord frå tribunen. Ei slags stump klapping tek til, rik på bass frå vottone som slær mot einannan. Ungdomen frå Amnesty gjev eit godt og rungande ord, likeså ho frå Norsk Folkehjølp og Guri Melby frå partiet Vinstre. Og så . . .

Pang.

Skjer det reint store! SOS Rasisme fer opp den lange tribunen og talar. Den reine stilla herskar ei stund, men så smell det ei djup, sosialt medviti folkerøyst. — Stat-leg ras-is-me, stat-leg ras-is-me! Trampingi frå publikum tek til — detta blir vilt! — Meld deg inn i SOS Rasisme. Vi med gode holdninger skal ta makta nå! Så vart det til støveldans, og bodi opp med lut og til fans. Ein kar frå Studenterforbundet åt Høgre freistar tale, men fånyttes. Vilja er borte; egoet mitt var tapt i klimaks og eg smeltar liksom inn i fakkeltoget. Folkepakken renn ned frå Torget, langsmed Vår Frue Kjirke og vidare åt Studentersamfundet via Bakklandet. Der tenner vi eit stort bål! Galskapen veks meir, dansande som hekser kring bålet, dansande kring frifondmidli åt SOS Rasisme. Vi ordskiftest høgt, pratar om det nye mennesket og kva som skal koma med vår nye tid.

Hylande som nokre stammefolk utan asylhøve.

Såleis gjekk det til at Marie Amalia fór ut or landet vårt. Vi vart alle galne.

One thought on “Jord og jarn — jol å jann

Legg att eit svar

